Tuesday, March 1, 2011

Aku Masih Muda

Hah? Nampak tajuk entry?? Yea! Itu tajuk movie baru di pawagam yang berjauhan tau.. Ye. Berjauhan sahaja. Kalau berdekatan dengan korang, memang takdelah movie.. HAHAH.. Movie ni memang best betol lah! Aku yakin, mesti ade antara korang yang ingat movie ni adelah sambungan kepada movie Aku Masih Dara kan?? *aku teruna oke! kah kah kah.. Nope nope nope. Of kos lah korang silap.. Kerana movie nie memang seratus peratus a.k.a 100% berjauhan daripada movie tadi tu! Kerana movie ini jugak ditulis dan diarahakan 100% oleh pengarah tersohor negara iaitu sauDARA Al-Rithaudeen.. kah kah kah..

Cerita ini mengisahkan seorang remaja yang sangat kacak lagi bergaya yang menghadapi cabaran hidup di dunia ini dengan maha dahsyat!. Segala ujian itu dilaluinya selepas lelaki itu tamat menduduki peperiksaan SPM nya,... fullamak... Muda-muda dah dapat ujian yang hebat-hebat.. Bagus lah jalan cerita nih.. Lain dari yang lain! kemain lagi pengarah Pilem sekarang!

Demi menyara hidupnya sahaja, dia bekerja siang dan malam... Penat dia.. kesian.. Gaji ciput je... malangnya, dia sering diuji dengan kehadiran customer -customer yang macam babek di tempat kerjanya!.. Mereka sering memandang negatif terhadapnya.. kesian beliau! Muda-muda dah jadi bahan umpatan.. *mungkin.. Setiap pelanggan yang hadir pasti memandangnya dengan penuh minat.. Malah ada yang tampil berani bertanyakan soalan yang begitu sensitif iaitu umurnya!

Ini kerana hadirnya seorang customer yang berani mati mengeluarkan kenyataan bahawa hero Pilem ni berusia 25 TAHUN.. sedangkan beliau masih berusia 18 tahun.. Kecewa hatinya bukan kepalang.. Entah apa dosanya pun tak tau.. rupa seKACAK, seCOMEL, seSEKSI, seMacho itu dikatakan berusia sebegitu lanjut?? Malah mereka juga berani mengatakan bahawa beliau telah BERUMAHTANGGA dan mempunyai ANAK.. *melampau lah tu! Saksikan kesudahan filem yang menyayat hati ini di pawagam berjauhan anda..

p/s: bengang tak korang bila orang kata muka kau
AWET TUA?? BABEK!!
pp/ss: Tahniah pada orang tu! haha




ape dosaku?? :(

7 comments:

iza zaty said...

haha. relax2. perkataan baru pd entry kali ini adalah babek ! haha . apakah? aku xphm babek tuhh

MnSyawaLia said...

haha.. sbr3. maksud pakcik makcik nenek atok tuh sbnrbye ko matang.. kate lelaki.. :D

MnSyawaLia said...

haha.. sbr3. maksud pakcik makcik nenek atok tuh sbnrbye ko matang.. kate lelaki.. :D

rithau_al_deen said...

zaty: Babek tu Babi sebenarnye.. hahaha nmpak sopan kn?? hahah
lia: matang lah nih! jahaha

Anis S. said...

Aku tensi je baca pp/ss kau tu. Haha hai pakcik ;P

Cik Bee~! said...

apa dose ku??hhahhahaa...nice entry bro!!gud job..:D

rithau_al_deen said...

hehhe.. tq cik bee