Friday, December 17, 2010

MonYet & buDak beRDebah~~( PPS)

Salam sejahtera!! Yeah!! aku suke masok contest.. nak-nak contest nih!! suke giler lah...
Contest ni bernama Pengalaman Pahit Saya yang di anjurkan oleh Jambz... Terasa cam nak join je contest nih sebab aku de pengalaman yang memang korang tak ade... sape ade yang same sile lah bagitau! nanti kite tumbuk-tumbuk contact-contact saling berkenalan k..... Okeyh! Incident nih berlaku kira-kira 12 tahun dulu !! Nah kau! Mase tu umo aku 5 tahun *korg tau la skrg umo aku brapa kan?? uhuhu.... Bnde ni gak berlaku kat sebuah taman perumahan di sebuah daerah yang kian maju di JOHOR...

Ceritanya bermula bila aku kebosanan seorang diri di rumah makcik aku di taman perumahan berkenaan... So, aku yang tengah bosan ni terus melayan kartun tah pape.. Tibe-tibe ade org datang umah makcik aku tu.. Sekali aku tengok orang itu ialah kawan kakak sedara aku... Lagilah bosan aku dibuatnya.... Tak habis-habis cakap aku cute! * ah perasannya... hahaha... TAnpa aku sedari, kawan kakak sedara aku tu bawak adik die yang memang tak cute cam aku... kah kah kah kah....
Tapi, disebabkan aku ni memang bosan and nak cari keseronokan aku pon ajak budak tu berjoget bermain... Justeru, aku pun meminta keizinan sesapa je yang tu kat dalam rumah tu *parents aku tak de oke.. Setelah mendapat 'green light' dari mereka, kami pun pergi bermain di taman permainan a.k.a playground kat belakang umah makcik aku *sekarang dah takde playground tu.. Memang dekat giler ahh... Kalau aku jerit dengan tenaga yang minimum memang akan dengar gak sore tu sampai ke umah makcik aku tu..So, mereke memang tak risau la... Lagipun. mase tu tak kecoh orang nak culik budak-budak cute cam aku untuk dirogol diseksA

So, kami pun bermain dengan gelojoh girangnye kat situ... hwe hwe hwe... Gelak tawa kami memang jelas kedengaran lah.... Tiba-tiba, tah mcam mane, mate budak sengal ni boleh terpandang satu bnde kat playground tu.. Dia pun berkata: E'eh, ade monyet lah!!.. Dengan muke selamba dan bajet aku jawab: SO??? Kenapanya?? tak pernah jumpe ea???... Aku pun terus bermain-main dengan seronoknye... Then, budak tu cakap lagi... "jum kacau die nak?" *sambil tunjuk ke arah monyet... Aku pun pollow je la...

Sekali lagi keseronokan dicapai.. Monyet tu cam orang gile kitorg buat,.. hahahha.... Terlompat-lompat geram melihat kecomelan aku yang tiada tandingan... hahahha.. *perasan.. Disebabkan takde makanan terbiar kat playground tu, kitorg juz bagi die sampah-sampah... hahahha... Ala, takan ade org marah, kitorg kecik lagi mase tu.. hahaha.... lagipun, dapat beersihkan kawasan sekeliling sikit... keh keh keh... TAh mane datang idea budak berdebah nih, die suro aku pegang monyet yang mengganas tu... Pelik gak aku... budak ni bute ke? MOnyet peliharaan org tu masih mengganas.. Tak macam dibela pun... *kenapa bela menatang tu kat playground?? hurmm!!

AKu refuse la offer die tu... E'eh...Sekali kebodohan melanda diri die plak.. Die boleh tolak aku ke arah monyet tu.. Aku yang tak bersedia nak mengelak terpegi ke arah monyet tu... huh! Sekali aku terduduk depan muka die!! Nah kau... Gelimat aku tengok bnde tu.. berbulu semacam jea... hwe hwe hwe... Monyet tu pon tnpa segan silu tarik and gigit tangan aku... AWWWW!!! sakit la bodoh!! Dengan pantas aku sentap tangan aku dari lovebite die... huhuhuh... Terpancut darah cam air pancut KLCC... uhuhuh.... HUwaaa huwaa huwaaa... aku nangis... sakit gile babas lah!! budak tu boleh ketawa lakk... TAk ke VAVI namenye tu?

Dengan gagah beraninye pakcik aku drive pergi hospital meninggalkan membawa aku bersama... Memang rse cam naik ambulans ... LAju kau!! Sesampai di hospital aku dibawa ke wad kecemasan... Doctor bagi rawatan yang efisien la... Memang bagus la doctor Malaysia ni.. kui kui kui kui.... Dia tak berani jahit luka aku yang maha besar tu... katenya takut terkena jangkitan kuman pulak.. Jus inject and beri botox antibiotik... Doctor kate kuman da merebak sikit dalam badan dan duk kat paru-paru aku.. then, aku jedi lemah paru-paru.. Ta kuat sukan coz semput.. huhuh.. Sampai sekarang aku masih mcam tu... Ta bole sukan-sukan sgt, nanty pengsan lah, semput lah menyusahkan keluarga!! *anak mithali.. hwe hwe hwe..

Hari tu last aku jumpa budak bedebah and monyet yang agak bedebah tu... Mereka hilang begitu saja... KEmbar kot.. kah kah kah...Sampai sekarang aku ta bole lupe mnde tu... sampai bebila... huwarghhh!!!... effect nye masih terasa kat diri kau smpai sekarang.. berlanjutan kau!! ingat hape??? bukan calang-calang experience.. Korang pegi la cari makanan paling pahit dalam dunia still takleh lawan kepahitan pengalaman aku!! WALAWEH!!!~~



~Parut kat tgn kanan ku!! *ye sye gelap!~


p/s: parut masih jelas di tangan aku... diseksa....

Jangan MAsuk blog itu kerana anda akan rasa tak nak keluar!

tag to:
AMA, ANISS, NAIM, ZATY

6 comments:

aljambz said...

oke. terima kasih sebab join bro.

pastikan lu selak apdet setiap masa.

best of luck.

za said...

hahahhah.. senget

rithau_al_deen said...

jambz: okok....
za: senget??

HageNana said...

haha ko x ckp pown aku kne tag! thanks. hehe

rithau_al_deen said...

kne ckp ke?? hahahhaha

piNky LuCiA said...

wah. besar nya parut.