Thursday, December 30, 2010

~toLoNg lAh JawAb~

Salam sejahtera dan salam 1 Malaysia!! Yeah!! Tahniah buat Malaysia kerana menang dalam perlawanan bola sepak antara Malaysia dan Indonesia malam tadi.. *sekarang dah pagi! Walaupun En. Deen tak tengok pun game tadi kerana terpaksa bertugas menjual burger!! Tapi, En Deen tau yang Malaysia telah berjaya meraih kemenangan besar.. keh keh keh.. Walau bagaimanapun, aku tanak story mory pasal game nih pun!! aku nak timbulkan sedikit persoalan kat semua belogger yang comot comel... tak kira lah sama ade korang ni POLLOWER aku ataupun TAK... Kalau korang baru je blogwalking kat belog aku nih, kene bagi pendapat jugek!!! ade ganjaran yang menanti!!

OK!! persoalan nye berbunyi begini!!:

1. Kenapa kena tukar warna skin belog sehingga menyakitkan mata reader???

"suke ati aku lah!! Belog aku!!

" Aku suka kaler tu!"

"Kenapa tak suke?? Sila keluar dari belog saya!"


2. Kenapa pasang autoplay pada belog kemudian 'hide' kan??

" Lagu feveret aku tuh"

"Nanti orang tak dengar pulak"

"Saya suke main sorok-sorok"


3. Perlu ke tulisan kecik-kecik sehingga berjaya menmbahkan power spectacles aku!!??

" Selekeh je besar-besar"

" Kecik kan comel! So, blog aku akan jadi comel lahh!! haaa"

" Aku nampak jea"


4. Mengapa harus guna caci maki yang melampau bile tulis entry??

" Dekat dengan pembaca"

" Menunjukkan ekspresi yang lebih mendalam"

" Baru lah rock kopak kapak


5.Apa cara nak tarik minat pembaca pada belog kite??

" Jadik diri sendiri sudah!!"

"tayah jadi poyo bile tulis entry"

"Jangan cari publisiti murahan"


HAH!! itulah antara persoalan-persoalannya... Sebenarnye banyak lagi, tapi biasalah En Deen sering dilanda penyakit kemalasantahapgabangilababasalagapas syndrome.. Nah kaw!! sian doctor yang rawat aku mase tu... Berbelit-belit lidah mase sebut nama penyakit aku,,... kah kah kah... So, diharapkan kita dapatlah renungkan persoalan aku nih... Bukan ape, blog nih dibaca dan di view oleh pelbagai lapisan masyarakat.. Bayangkanlah, aci kedai runcit, mamak cendol, nyonya jual sayur, amoi cuci rambut, apek kedai moto, budak tadika perpaduan, cikgu sekolah rendah, nenek jiran sepupu ayah kau, atok kawan jiran makcik kau, makcik cleaner hospital, pelacur kelas atasan, M.A hospital, Nurse hospital selayang, dan ramai lagi lah,,.. Pelbagai lapisan umur pulak tu.. Kalau dah tulis entry kecik kemut, kaler sakit mate, bahasa ganaszz.. kan akan merosakkan mood pembaca.. malah bakal membawa pengaruh negatif pulak... Entahlah..

p/s: jangan terasa buat yang terasa... hwe hwe hwe...
2p/2s: soklan no5 tde kne mngena... hahahah.... ta suke jwapan aku?? bagi jwapan korg,,

6 comments:

Anis S. said...

Aku suka yang hide music player tu. HAHAHAHA

rithau_al_deen said...

hahaahahaahha

HageNana said...

tulis kecik mmg kasi comel la ! and kalau mak aku nk intai dari blkg bile aku bkk blog aku,die x nmpk. haha

rithau_al_deen said...

huh!! niat jht upenye!~

Anonymous said...

Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

- Daniel

rithau_al_deen said...

merci beaucoup monsieur daniel