Monday, June 13, 2011

warkah dari UK~~

Assalamualaikum~~ Tak jawab bendosa tau?? heheh... okeyh.. selepas 3 minggu tak hupdate... nah amik kau sekali aku hupdate.. untuk pembaca yang kononnya ade.. hahahah... apa kejadahnya aku merepek?? hahaha...

# # #

amik lagi sekali.. takde point dan takde point nak update.. dah kau kenapa En.Deen?? heh.. 3 minggu aku menyepi kerana aku pergi betapa di Kolej Matrikulasi Johor.. hehe.. Bertapa selama 3 minggu.. buat menatam menda kat situ?? yeah! disebabkan aku insan yang kurang pnadai, maka aku kesitu untuk menuntut ilmu la.. takan nak menuntut bela pulak kan.. Justeru, tanggal 23 Mei 2011, aku dan keluarga pun berangkat ke KMJ yang terletak kat daerah Tangkak.. Sampai situ, sempat lah borak-borak dengan PETERI GUNONG LEDANG kejap.. maklumlah, kolej tu sebelah je dengan gunung ledang... punyalah semangat berchit-chat nagn puteri tu, aku pun sah menjadi warga kolej itu..

mule-mule kan, rasa cam kat obesea je.. sejuk je pagi2 kat citu.. tambah pulak aku yang takde geng kat situ.. adoi.. cakpa pasal geng memang bosan.. semua budak kat situ MACAM poyo.. boleh? ahaha... so, rasa bosan lah.. macam tak percaya yang aku akan tinggal kat pinggir Gunung Ledang tu selama 1tahun... wadahek!! laama kot.. kejap kot.. mane2 je lah.. tapi, tak sangka yang aku bertahan selama 3 minggu jea.. hahah...

kenapa?? of cos sebab aku dapat ofer lain.. heheh.. ofer ape?? yeah.. ofer study medic kat UK.. OMG!! sapa tanak pegi kan??? tajaan KKM lagi tau.. hehehehe... so, aku yang mmg dari mule berat hati nak meninggalkan KMJ mula buat solat istikharah... minta petunjuk dari yang Maha Esa.. tapi pelik, kenapa aku tak mimpi macam orang lain..??? but, petunjuk tu datang kat dalam hati... Semakin hari, hati aku semakin berat nak melepaskan tawaran ke UK tu.. and kaki aku pulak makin ringan nak tinggalkan KMJ.. finally, Alhamdulillah petunjuk tu betul.. aku perlu ke UK... mungkin rezeki aku kat sana..

menjelang hari aku meninggalkan KMJ.. buddies aku makin rapat dengan aku.. adoi.. diorang buat aku jatuh cinta dengan enviroment KMJ.. diorg buat aku sayang nak tinggalkan diorang... damn arr... aku sdah sayang diorang.. tanak balik boleh??? malangnya nama aku dah di terminate dalam sistem KMJ.. huhuh... maka, benteng keegoan aku yang tinggi tu runtuh di saat kereta mak aku membawa aku meninggalkan KMJ.. aku menangis.. teresak-esak boleh?? cam orang mati bini: kata mak aku.. huhuhuh...

but, aku redha dengan takdir Allah dan lumrah dunia.. bahawasanya, setiap pertemuan itu bakal menemui perpisahan.. apa-apa pun, aku tetap sayang semua KMJ's friends aku.. huhuh.. I love them so much.. .. Kalau ade jodoh, kite jumpa lagi ye!!!

wasalam~~

p/s: aku masih di kampung.. lg 3 minggu aku berlepas ke UK.. btw, UK stand for ULU KINTA.. hahahah.. dont get mad!! keh keh keh

No comments: