Sunday, August 15, 2010

UbaTi LukakU...

Assalamualaikum....
salam ukhuwah buat semua bloggers...
YEAH!!! kini aku kembali lagi untuk meng'online'kan diri dan blogging..
hehehhe.. selama ni aku 'online' tapi tak blogging je..
huhuh... sebelum aku terus menjurus ke arah tajuk entry aku,
aku nak bagitau sikit sebab-sebab aku 'ter'rajin nak blogging.. Oyeah!!..
hahhaha...

1. aku tercabar dengan keseronokan memebaca blog sorang manusia nih.
so, unfair la kalau aku je yg baca but tak blogging kan?? (baeknya aku) hah!

2. sudah sampai seru untuk blogging.. ( ko ingat apa?) haha

3. aku dah nak trial. so, mungkin akan lebihhhh sibuk dan susah untuk online..
(poyo gila) kesa ke??? heheh

4. semua diatas.. haahah


okeyh.. back to the real story.. satu kejadian telah menimpa diriku yang kusayangi.. seriously, aku sangat sayang diri aku sendiri.. lebih dari orang lain.. kenapa? kerana oarang lain tak pernah sayang kan aku seadanya aku menyayangi yang lain ( masuk cerita sedih pula) huhuh.. aku sekali lagi dilukai.. dan kali ini lebih parah dan tragis.. pedih, perit, sakitnya tak mampu ku ucap dibibir.. malah, air mataku tak mampu mengalir demi menyatakan keperitan hati ini..
berikut butir kedukaanku...

tempat kejadian: di alam maya
saksi kejadian : sepasang mata
mangsa : sekeping hati yang sunyi
bukti kejadian : photo yang di'upload'
penegasan bukti: tarikh photo di'upload' dan komentar-komentar yang diberikan.


alangkah sedihnya hati ini apabila mengetahui orang yang kita sayang tu ditimpa kemalangan. malah, lebih perit lagi khabar itu langsung tidak disampaikan kepadaku. apa ertinya diriku buatmuu? mana sayangnya kau pada diriku? kenapa harus aku yang terakhir mengetahuinya dan bukan dari khabarmu sendiri? dan mengapa ku harus tahu akan berita ini dengan sendiri??
aku tak mengerti sayang. apa ertinya diriku buat mu lagi.. cukuplah kau lukai hati ini. aku sangat terluka mengertikah engkau? kau sering mengharap agarku memahamimu tapi kau sendiri tidak cuba untuk mengerti hatiku. kau menharapkan agar ku menurut mahumu meski kau tidak cuba menurut apa mahuku. aku tidak mahu dirimu buatku selalu. tapi aku mahu kau yang istimewa bagiku.. sama seperti dulu sayang.

cukuplah sayang.. aku tak mahu terluka lagi.. berhentilah dari sentiasa memarahiku. aku hanya cuba mencari perhatianmu yang telah lama menghilang.. jangan kau gantungku tanpa tali lagi. aku tak sanggup.. aku yakin dan pasti kau tak pernah lupa akan janji kita dahulu. namun, mengapa kau semakin berbeda,. apa silapku? apa kurangku? apakah itu caranya kau menunjukkan kasih sayangmu? dengan membiarkan insan yang disayangi terus terusan menantimu seetiap detik dan ketika? mengertilah.. aku perlu kamu.. aku mahu kau selalu menemaniku, dan aku mahu selalu menemanimu. menjadi nadi setiap detikmu,, kau yang pertama bagiku dan biarkan iamenjadi yang terakhir.. kerana aku sayang kamuu....




p/s: tiada kena mengena dengan yang mati, tapi mungkin ada dengan yang masih hidup.


4 comments:

Anonymous said...

wah2x bkn main lg..
syg xsemestinya memiliki..huhu
dan mungkin ada yg syg awak tanpa awk sedari..
so hargai sume org disekeliling awk sblm terlmbt..
mcm xde kaitan plk..hihi
abg ritahu jgn nakal2 ye..kehkehekeh

rithau_al_deen said...

yela.. thnxz... w/pon ta taw spe grangn yg komen nih.. tp rse cm knal je.. huhuh

Anonymous said...

abg rithau knl sy ke..hehe

rithau_al_deen said...

ciskek!!