Sunday, February 6, 2011

Memang sangat sibuk!!

Okeyh!! Salam muhibbah!! Salam sejahtera.. En. Deen memang tak boleh blogging lama-lama... En. Deen sibuk sangat nih!! Sibuk betul lah!! Macam tak de life pon ade gak...!! *abes sekarang nih ape?? kah kah kah...Okeyhlah.. Disebabkan aku memang dah takde point nak blogging hari nih, maka aku adekan jugak.. huhuhuh... Kesian En. Deen.. Yelah, aku tak de masa lah nak fikir point-point entry aku... huhuh.. Terlalu lah sibuk... Siang malam bekerja... Penat wooo.... Masyuk tak de pon.. huhuh... tapi, okelah... Daripada aku melepak tak tentu pasal... Baik aku kerja ye dak?? huhuh...

Oke.. Kerja aku di siang hari ialah sebagai pelayan restoran terkemuka negara... * oke tipu! haha... Uhm.. Actually, bukan pelayan sahaja! Semua kerja kena buat!! sabar2.. Aku bukan buat kerja terkutuk tu lah vavi!! Aku kerja pelayan RESTORAN!! Hantar air, amik order, kutip pinggan Dll... huhuh.. Penat Oke... Jangan pandang remeh dengan kerja sebegini... Ingat senang ke?? Korang sepatutnya hargai golongan yang bekerja seperti ini.. *keningkening... kah kah kah.. Mana taknya.. Cuba bayangkan, kalau mereka takde.. HUH!! kompem korang tak minum air kat kdai tu... Mati tercekik kan susah nanti.. hehehhe....

Cukuplah mukadimah tu.. *panjang kot!! huhuh.. Sepanjang aku kerja kat situ.. Macam -macam jenis orang ade... Yang pelik-pelik pulak tu.. Dia punya pelik tu dari segala aspek lah... Baik fizikal, mental, rohani, jasmani, intelek, yellek.. Kah kah kah kah.. *merepek!! Yang pelik dari segi fizikalnya, surelah dari dressing diorang. Macam-macam jenis ade... Yang macam orang hutan pun ade.. kah kah kah.. Untunglah lah orang hutan... sebab still ade perkataan 'orang'.. keh keh keh... Rambut mereka pelik-pelik, make-up pun pelik-pelik... Nak tergolek aku gelak... Ade yang lebih memalukan! Baju mereka sama dengan baju aku!! Vavi!! Tak de baju lain ke nak pakai!? Sejam aku dok kat dapur sebab segan nak kuar!! Tu pun dah kena ejek dengan rakan sekerja aku... *ayat ta boleh blah... agagagga...... .

Pelik perangai pun ade jugak! Yang cerewet nak mampus pun ade jugak!! Adoyai!! Order air nak rasa macam kat rumah dia!! Eh! Bancuh sendiri lah!! Mengada betul!! Ade pulak yang gelepor nak mampus!! Mule-mula order air lain!! Sekali aku hantar dia kata nak air lain!! Nasib baik tak kena simbah air tu kat muka!! Nanti kang tak pasal-pasal je menggelupur kesejukan!! Selaka lah! Ade jugak yang suaranya ala-ala nak bisu gitu kalau bercakap! Perlahan gila bercakap!! Ade kene tepuk tengkuk tu!! Ingat aku nih spesis anjing ke?? Boleh dengar suara berfrekuensi rendah?? Bodo punye orang!!!

Macam-macam jenis orang aku jumpa!! Yang normal, abnormal, hypernormal, binormal, etc.. *suke aty cipta istilah sendiri.. hahahha... Senang kata, memang mecabar lah kerja nih!! Menguji kesabaran aku yang penyabar nih... PENYABAR ye!! En Deen Penyabar!! Jelas! Bila direnung balik, kesian pulak kat pelayan-pelayan restoran kan?? Dulu aku songeh macam-macam bila pergi makan, sekarang bila dah jadi sebahagian daripada mereka barulah aku tahu perasaan mereka melayan customer yang perangai cam vavi!!! TAk gune!!

p/s: hargailah apa yang kita ada!!!


2 comments:

Anis S. said...

Marah pulak orang pakai baju sama dengan dia. Itu namanya jodoh. Wakakaka.

rithau_al_deen said...

jadah mu jodoh!!