Sunday, January 9, 2011

~Sab To0 dan Ah Had~

Yeah.. Sab too dan Ah Had atau lebih mudah difahami Sabtu dan Ahad.. keh keh keh keh... En Deen sengaja eja begitu untuk menarik perhatian retina mata kalian.. *apekah?? hwe hwe hwe... Oh yea, apa kabar blogger sekalian? Sihat dak?? Kalau dak sihat, sihatkanlah yer... Sebenarnya, hari-hari yang dinyatakan di atas itu ternyata menyakitkan hati aku serba sedikit... Eh tak.. Serba sebanyak mungkin jugak... Alahai, korang pilih la mane-mane yang sesuai... *mula merepek da...

Sebenarnya, aku telah ke Sekolah Menengah Memandu Mersing pada kedua-dua hari tersebut.. Tujuan? Jual ikan lah!!! Belajar memandu lah.. pun nak tertanya-tanya ker??? bongok gak ek kau.. Eh sabar... Bukan kau, tapi kau tu, haaa dia lah.... *erkk.. Erm oke.. sebab musabab hati aku sakit pada hari tersebut dan kaitannya dengan tempat terbabi terbabit ialah kerana beberapa perkara lah... *macam keling jea ayat.. kah kah kah...

Oke, Sabtu Lepas aku pergi ke sekolah tu dengan segunung harapan untuk menimba ilmu memandu kereta... *nah kau ayat... Kerani sekolah tu pesan kat aku dengan nada yang begitu angkuh bahawa aku perlu sampai kat sekolah tu pukul 8.30 pagi.. Haaaa kau... pagi kudd.... Oleh kerana aku nih jujur sangat kan, aku pun bangun lah seawal mungikn sabtu tu.. Setelah puas berdandan, aku pun keluarlah rumah dengan cerianya.. Happy lah sebab na pegi buat Pra-L kereta... nanty boleh amik lesen P kereta pula... haaa gitu... keluar je umah aku terus ke bank untuk merompak men'cucuk' duit kat ATM tu.. hehhe... Tibe-tibe perut rasa lapar, depan bank ade kedai runcit.. aku pun beli lah roti+nescafe tin sebagai bekalan.. Kononnya supaya aku ta ngantuk masa ceramah 3 jam tu,... hwe hwe hwe... TAPIIII... Tokeyh kedai tu memang gampang lah... die bole buat donno je aku nak bayar... pergh... nyirap je minda kelas pertama aku nih.. Rasa macam nak pijak-pijak je tapak kaki tokey tu... dah 15 minit aku berdiri cam patung baru dia amik duit aku... Celaka punya tokeyh... Lu spoilkan mood pagi gua yang ceria tau???

Aku pun terus menunggang kuda motosikal ke sekolah tu.. sesampai disana tengok jam baru 8.15.. cett... Awal lagi upenye... Tapi, sekolah tu tak bukak lagi.. samdol lah.. Suro datang 8.30, tapi 8.30 baru bukak?? nak suro pelajar bukakkan pintu ke apa?? mangkok tandas betul.. Tak lama lepas tu, sekolah tu pun di bukak... nah kau queue die panjang nak mampus,.. ade dalam 498 KM.. *oke tipu.. panjanglah.. sampai terkeluar dari pintu utama barisannya... Aku terus moody lagi... bencilah beratur panjang-panjang.. Berdiri cam patung mainan.. ish,. ta suke paham??? So, aku buat keputusan untuk tunggu je dlu.. tapi, makin lama, line makin panjang.. beratur jelah.. sambil tu, aku makan bekalan aku tadi.. orang ramai pandang semacam jea.. kesah apa aku?? Kalau aku koma kebuluran kau nak jawab?? Baik buat ta tau jea... kih kih kih..

Dalam 9.30 aku dpt daftar... lama nak mampus beratur... BODOH!! Masuk dewan... DAmn it~~ tak de member.. jadi kera sumbang lah aku.. 3 jam ceramah sungguh bosan+ngntuk... *nescafe kaww tak berkesan...Cikgu buat lawak tak kelakar langsung.. makin bosan jadinya... Kul 12 keluar dewan bedah kuliah tgu nak amik practice bawak kereta pulak.. Sekali kerani tu cakap dengan nada yang angkuh, bahawa aku kena datang esok... sambung Pra-L lagi 3 jam,.. Eh kau.. dah la cakap nak marah-marah pastu suro org datang ikut time die... Ta kira lah aku ade keja ke tak?? BONGOKKKK~~~ Aku pun balik dengan bengangnye...



AHAD PULAK....

Aku ke sekolah tu lagi... kali ni tepat 8.30 aku sampai.. *tak serik... dari jauh nampak sebijik kereta yang sangat comel dan dikenali... kah kah kah... Tidak syak lagi, kerata En ABU BAKAR... Bapak ANISS.. (kelik nama) Ceh.. ade geng lah.. aniss ade gak TAPI.. die baru nak dgr ceramah Undang-undang... so, takkan jumpa aku.. kui kui kui... sekali lagi barisan panjang berjela... Tapi, aku potong je... hahahahahaha... jahat tak ??? jahat tak??? hahhahhaha.... Hari nih, kerani lain.. cakap baik sikit... oke lah.. tapi, still dengan muka ketat.. Hampeh... susah sangat ke nak senyum?? hish... jari aku di cop dan aku kena tunggu kat tempat menunggu belajar kereta... Dengan tanpa rasa apa-apa aku pegi.. Sampai sana kau pelik... Kenapa aku melenggang?? Orang lain bawak kertas ape-ape tah.. So, aku pun buat donno jea sebab diorg tak amik Pra-L, so mungkin lain prosuder berbanding aku... Tapi aku pelik lagi.. nanty cam mana cikgu tu nak cam aku ni Pra-L.. Aku baru nak bangun jumpa kerani sewel tu, Fatin pun tegur...

Aku pun cerita segalanya pada fatin pasal semlam dan hari ni... Fatin kata, balik je, nanti pukul 12 datang balik amik IC+cop jari.. Eh gitu??? Tayah belaja nak maen kereta??? Fatin kata lagi yang nanty dah dapat L boleh main kereta tu hari-hari.. huhuhu... Oke.. aku pun blah je... Jumpa mama pegi sarapan.. keh keh keh.. Jumpa pulak MAT, INDRA, dan WAWAN... Lepak kejap bersama-sama mereka yang penat bermain badminton.. bagus bagus bagus... Tepat pukul 12 aku pegi semula sekolah tu dan amik IC n Cop jari... Eh gitu jea?? Kerani tu tak tanya pape... bodo jea.. Buang masa aku jea... kalau setakat gitu baik buat masa hari sabtu tu je... lagi mudah... mangkok puding betul lah.. Aku balik dengan bengang dan marah.. Atas moto aku maki+sumpah seranah+caci+hina etc sekolah tu... membazir masa pelanggan...

p/s: senyum tu kan sedekah... senyumlah bila bekerja.. aku takkan hot tahap maksima kalau kerani tu cakap elok-elok + senyum... tapi, muka dia time tu cam CILA**.. Kalau hempuk kat tangki taik bagus tu..

3 comments:

iza zaty said...

sabar din. mmg org PLM tu. menyakitkn ati. mcm xnk keje je

Anis S. said...

KAU MEMANG JAHAT POTONG QUEUE! HAHAHAHAHA

rithau_al_deen said...

zaty: tau takpe...
aniss: kah kah kah